Lokalsinne vs. GPS

Jag tycker själv att jag har så bra lokalsinne (helt seriöst och inte helt ödmjukt, jag vet). Fast allt är ju som bekant relativt. Är man gift med en man som är förvirrad när man kommer ut på baksidan av bion, kan man lätt förledas att tro, att ens eget lokalsinne är bättre än vad det egentligen är, om man benchmarkar (reklamlingo) utanför de egna kretsarna.

Hur som helst, vill jag i alla fall ha koll på läget och hitta själv när jag är ute och kör. Gillar att hitta nya ställen att åka till. Att inte hitta och köra fel är ju väldigt irriterande, tidskrävande och allmänt tålamodsprövande.

Men, när vi nu bor i ett nytt land och nya omgivningar vill man ju snabbare än blixten lära sig att hitta så att man slipper skämma ut sig genom att köra i 30 och febrilt leta skyltar. Jag tror dock, att det bästa sättet att snabbt få koll, är att göra det ”old style”, genom att läsa skyltar, titta sig omkring och leta markörer att hänga upp sina rutter på. Att köra med GPS är ju dessutom livsfarligt då man ju faktiskt måste hålla ett öga på trafiken och minst en hand på ratten…Litar man hela tiden på GPSen, hittar man ju liksom aldrig själv. Men, det kan ju innebära att man irrar runt som en tok, inte riktigt vet var man är, blir tutad till (kan jag tänka mig alltså ;)). Som idag. På tur för att köpa tvättmaskin och tumlare i sann housewife-anda. Till slut kom vi fram, men det satt långt inne. Men nu hittar jag! Rutten är tatuerad i min hjärna (tror jag alltså). Som lite bonus handlade vi middag på supermarché med värsta utsikten. Barnen komponerade kvällens meny med gult tema: fiskpinnar, burkmajs och macaroni&cheese😉
Direktör Solfors och jag äter något annat senare, I promise.

Självklart kom vi aldrig till Ikea, hur f-n hittar man dit?

20120604-185234.jpg

20120604-185248.jpg

2 thoughts on “Lokalsinne vs. GPS

  1. Så härligt med äventyr och så spännande o såklart lite scary för hela familjen;) HAr skrattat när jag läst dina inlägg som jag så på FB – gör jag gärna igen! Hälsa Stefan! Kram

Kommentera

