Fredag

Dagarna flyger iväg här nere i La France! Vi fixar och donar och bor in oss. Sånt tar lite tid. Vi alla anpassar oss till ett liv här. Rycka upp rötter och börja om. Både plågsamt och krispigt fräscht på samma gång! Det är ju långt ifrån hetsig vardag än och det är verkligen skönt. Bara Stefan som går upp i anständig tid och susar till jobbet. Igår kom han hem med värsta bergsklättrarryggsäcken och dito skor, samt en hel del annan träningsutrustning ! Han måste ju leva sina brands 😉 och tursamt för oss alla so far, verkar han stortrivas på jobbet!

Idag är det Esters dopdag kom vi på. Klart det blir kalas av en sån upptäckt! Medan vi hasar runt i pyjamas alla fyra, planerar vi för något kul ikväll. Vi har en idé!

På tal om att anpassa sig till ett nytt liv är det lätt att bli lite extra existentiell när man byter miljö och gör livsomvälvande förändringar. Det drabbar i alla fall alltid mig! Det räcker med att jag är ute och reser för att mina tankar ska gå åt det hållet. Man funderar lite extra på vad som är viktigt i livet och hur man vill leva på bästa sätt. Den man vill vara. Märker att detta också händer för barnen. Spännande att följa och skönt att kunna säga: det är helt normalt (tror jag, haha), jag känner också så. Igår, när vi passerade byns kyrkogård, frågade Malte: ”om någon av oss dör här, ska vi ligga på den kyrkogården då?” – relevant fråga såklart! Lite senare på dagen kom Ester: ”när pappa och du dör, vem ska klä på mig då?” 😉

Idag, finalement, kommer min nya tvättmaskin. Den första verkade ju vara ett måndagsex (examplaire du lundi??? 😉 – någon som vet?), vilket jag (förutom att jag saknar den satans maskinen) tyckte det var lite kul att uppleva att sådant faktiskt händer…någon liten människa måste ju alltid missa någon skruv någonstans liksom 😉

Merci, c’est vendredi! Kan det möjligen vara TGIF en francais? 😉

20120615-104717.jpg

Kommentera

