En hemmafrudag (w/kids)

Vi har verkligen sommarlov i den här familjen! Barnen sover till över 9 alla tre och chillar i pyjamas halva fm. Idag passade jag på att köra en storstädning. Röja, fixa tvätt, damma, dammsuga, moppa golv, ta bort saker som ännu inte fått någon egen Frankrike-plats. Nya karriären börjar bra…haha. Ja, framåt 14-tiden var jag sen klar och det blev lunch…

Betalade några räkningar, fixade lite till och åkte sen för att inhandla middag och diverse annat. Väl där hittar jag en tom frisersalong. Kastade in en sjukt mitvillig, men ack så långhårig, Malte. Han protesterade så mycket, att frisören frågade: vill han verkligen klippa sig? Haha. Jag: nej, men jag bestämmer😉

Han krävde an dyr present som kompensation (brat!) men vi körde fika på Amerikanska ambassaden (MC D) och sedan matshopping då jag lämnade barnen i ett lekland precis utanför affären medan jag rafsade åt mig det mest nödvändiga. Hoppas man får det i Frankrike, i Kanada t ex får man inte lämna barn själva hursomhelst. Well, där sitter vi och äter McFlurry när vi upptäcker att kl är 17.30 och vi ju egentligen borde äta kvällsmat, men inte enligt vår nya mat&sovklocka, näpp. Istället blev det lite mackor när vi nu kommit hem. Vi laddar för Sverige-matchen ikväll nu när vi har TV och allt. Vi kör fransk TV på mute och så Sveriges radio via sr.se – Malte bestämmer!

20120619-193902.jpg

20120619-193917.jpg

20120619-193928.jpg

20120619-193940.jpg

20120619-193951.jpg

Avslutar med ett Frankriketips: alla grejor från märket le petit marsellais är super! Bara att köpa i vilket snabbköp som helst för små euros!

20120619-194200.jpg

2 thoughts on “En hemmafrudag (w/kids)

Kommentera

