Nattvandring

Sedan flytten går det sisådär med sovandet för vissa familjemedlemmar. Riktigt dåligt skulle man kunna drista sig till att säga. Kanske har alla barnens sängar placerats på curry-kryss eller osynliga kraftfält med stor påverkan på det undermedvetna. Något är det!

Well, Ester somnar i sin säng, men vaknar garanterat någon gång. Beroende på hur trött jag är, är hon olika långt från sin säng innan jag älgat upp för trappan. Vi tänkte nog inte riktigt klart, när vi placerade den smalaste sängen på hennes rum, det är ett som är solklart! För ja, jag lägger mig hos henne för att hon ska somna om. Planen är alltid att jag ska ner igen till min sköööna säng, men då ligger det redan någon annan på min plats! Eventuellt är även mittplatsen i sängen vid detta tillfälle upptagen, då när jag äntligen ska få krypa ner och sova lite skönhetssömn. Lite Fia med knuff över mina nätter sådär. Ut med en, in med nästa. Spenderar nätterna med att omplacera diverse människor, men helt klart mest mig själv, hittills alltså med blandat resultat. Önskar mig ett stort rum med en gigantisk säng där alla fem fick plats. Bara man får sova. De senaste nätterna har jag sovit med ett gosedjur som kudde och med handen under ryggen på mig själv för att inte ramla ur sängen. Ändå, måste jag poängtera, är detta nada och inget i jämförelse med Mimis första år! Nej, med det perspektivet sover vi som Törnrosa alla och jag klagar inte.

Eftersom kvällen var fotbollsfri blev det Trädgårdsyatzy för hela slanten. Ester tyckte det var roligast att springa upp och ner på vår extremt kuperade tomt och dessutom tjuvtitta när grannarna badade i sin pool. Hon hade ändå rejäla problem att slå de överdimensionerade tärningarna…Vi bröt matchen i halvtid, då flera familjemedlemmar lite lätt ballat ur och det blev några avsnitt Solsidan istället. Bonne nuit!

20120620-235750.jpg

20120620-235716.jpg

20120620-235735.jpg

20120620-235823.jpg

20120620-235852.jpg

2 thoughts on “Nattvandring

  1. Fia med knuff…hihi. Känner igen en hel del. Elliot är ju superglad för att få ny säng med stege och kojja och har heligt lovat att börja sova i den oxå…Vi får väl se:)) Kram

    • @Linda, ja, sådär kan det ju hålla på i evigheter…men jag försöker faktiskt njuta då jag tänker att det snart kommer att vara slut på den eran…
      @Marléne: vad kul att du hittat hit! Bemz är ett alternativ, men nu blev det faktiskt superbra (igen) efter tvätten😉
      @Göran: ska försöka!
      @Sickan: hej på dig! Karlanda rules, Karlstad är inte lika fin…!
      Glad midsommar!!!!

Kommentera

