Ny härlig dag

Supermysig födelsedag igår. Förmiddagen ägnades åt diverse hemmafix, mamma strök tvätt t ex! Precis den hjälp jag behöver i min jobbiga hemmafrutillvaro, haha….Mamma är lite orolig att barnen och vi ska vara alltför skrynkliga när vi lämnar huset, den oron är till viss del befogad kan väl erkännas. Men det ska bli bättring på det! Tar mitt nya jobb på stort allvar…så stort, att jag före avresan inhandlade ny (snygg) dammsugare (vit&tystgående) samt ett nytt strykjärn i Barkaby. När jag nu invigt det kan jag konstatera att det inte är så konstigt att vi undvek strykning in i det sista tidigare. Det nya är en dröm att stryka med och det man stryker blir slätt utan våld, vilket lite var en förutsättning med det förra….bra köp alltså.

Det blev ju såklart lite shopping igår! Födelsedag i kombo med att jag fick min sista lön från Carat och det måste ju såklart firas 😉 Efter en god lunch kastade mamma och jag oss ut på en tur!

20120626-082031.jpg

Dagens skörd! Mamma hade dock fler påsar än jag lovar jag 😉 Shoppingen i Annecy är en höjdare. Vi hade ju nu tre barn med oss, så det blev ingen längre shoppingtur utan snarare rush. Thompa tog hand om barnen en stund och vi körde ett race! Sen åkte vi till en grandios Carrefour och jag fick nästan hyperventilera i papperspåse så fin den var!!! God, måste åka tillbaka solo och utan en hungrig familj som väntar i bilen…då kan jag tänka mig att bränna några timmar där. Helst american style, med venti latte eller stor diet coke under tiden.

Well, middag inhandlad mötte vi upp Steffo vid Pont de la Caille. En underbar turistattraktion är det, men passar inte mig så bra då jag hatar höjder!

20120626-083921.jpg

20120626-083943.jpg

20120626-084008.jpg

20120626-084027.jpg

20120626-084053.jpg

Sen blev det b-day dinner för hela slanten! Och en massa härliga telefonsamtal, sms och såklart FB-grattis, så härligt!

20120626-084229.jpg

20120626-084241.jpg

20120626-084252.jpg

Ja, det var den härliga dagen!

Kommentera

