Besöksbakis!

Ställde klockan på 5.08 och 12 minuter senare satt vi i bilen mot Cointrin, dvs flygplatsen i Genève! Supertrött! Och alltid trist med goodbyes. Redan strax efter 6 var jag på väg hem igen och kom hem till ett tyst hus med en sovande familj i. Eftersom jag i mitt nya liv hittat till lite mer generösa morgon-tider, brukar jag sova när maken ger sig iväg! Med andra ord blev det en lyxmorgon med kaffe och lite snack innan han åkte till jobbet. Nice! Vi planerade högt och lågt (shit, jag är bra på att planera😉 )

Well, sen ringde jag och pinade ner mig totalt till Transportstyrelsen…Jag undrade varför vi fått ett brev att vi måste akut-besiktiga bilen (utan anledning sådär tyckte jag). ”Hrm, sa snälla farbrorn i andra luren, ni har slutsiffra 3 i ert bilnummer och då måste bilen besiktigas före maj, annars får man körförbud, vilket ni alltså har nu!” Jag: ”men måste man komma ihåg det helt själv, kommer det inte ett brev med en besiktningstid eller nåt?”. Nej, man måste komma ihåg det helt själv, sa gubben, lite mer barskt. ”Men alltså, sa jag, vi har flyttat till Frankrike, hur gör vi då?”. Gubben: ”Ni åker bara till närmaste svenska besiktningsställe…” ORKA!

Men efter lite sicksnackande (jag ville komma ur diskussionen som en lite större människa, i alla fall på gränsen till vuxen) kom vi fram till att det räckte med att fixa alla papper och jox med registreringen i France, så slapp vi både besiktning och betala räkningen med skatt. Ha! Synd bara att det verkar sjukt struligt att ta in Volvon hit, då den i Volvos system är reggad som en Canadensisk diplomatbil!! En väldigt hemlig diplomat, som till vardags passar barn, tvättar, stryker och sköter diverse inköp åt familjen S…

Idag kör vi plocka/städa/handla ”sallad&vatten”, som maken föreslog att vi skulle äta den närmaste tiden. Besök betyder ju vardagslyx, härligt, men lite farligt för midjemåttet!
Inte många knop idag.

20120628-102857.jpg

20120628-102923.jpg

Behöver era bästa boktips, hit me pls!

2 thoughts on “Besöksbakis!

  1. Hej Finaste A!
    Det är toppen här, men än så länge känns det mest som ett mega-långt sommarlov! Hoppas det känns lika bra när vardagen kommer. Saknar alla kollegor, dock inte jobbet så mycket än🙂
    Tack för boktipset, perfekt för den har jag köpt på pocket men inte läst. Största kramen till dig och hälsa alla!
    Sofia

Kommentera

