Långsam dag!

Idag var vi lite sega och trötta. 30 grader varmt och stekhett gjorde att vi helt enkelt tog det piano. Barnen vägrade nästan att gå ut annat än kortare stunder. Själv knäckte jag upp pärmen på en ny bok – tuuur att man är stammis på Bokus! Bara att hämta en ny bok från förrådet. Barnen satt inne och kollade bland annat på Allsång på Skansen! Lovely med alla playkanaler. Men jag får ju dåligt samvete när de är inne för mycket. Hör mammas röst i huvudet, från när man själv var liten 😉

För att få ut dem grävde vi fram deras Couronne-spel, men det blir ofrånkomligt konflikt när barnen ska spela något. Anything!!!
Till slut fick jag agera Sagotant och började läsa ur Glassbilen som försvann/strong>; som utspelar sig i vårat Åhus. Storebarnen lyssnade, medan Ester tröttnade efter 5 sekunder och tyckte boken var trist som var svart/vit och utan bilder…
Nu vid halv-tio, börjar det bli vettig temp ute (och inne) och hela familjen kan kolla fotboll! Det är lite olika vilka vi hejar på. Jag, som inte är sååå stort fotbollsfan, har svårt att få ur mitt minne när en tysk spottade en motspelare i ansiktet. Åttiotal? Därför, gör det mig inget, att Italien leder!

Kommentera

