Vendredi – jippi!

Ååå härligt med fredag trots att man inte jobbar. Bästa känslan, nu är det heeelg! Hettan fortsätter härnere och det är över 30 idag! Inte så att man fryser direkt. Nere i tvättstugan i källaren är det ljuvligt svalt, när man kommer upp för trappan slår värmen emot en.

Jag hade viktigt ärende idag! Måste till borgmästaren för att skriva in Ester på La cantine, dvs för att få skolmat. Man kan också välja att låta barnen komma hem och äta mat. Tror att lilla E ska få äta på skolan de flesta dagarna, tror det blir jobbigt för henne att komma hem och sen behöva gå tillbaka igen. Man kan välja hur man vill, så någon dag per vecka får hon nog äta hemma. Sen är hon ju som alla franska skolbarn (upp till ca 10 år), ledig på onsdagar. Skönt break mitt i veckan, då kan vi hitta på kul grejor. Annars är det skola som gäller för Ester till hösten, 8-16.30, med lunchpaus mellan 11.30-13.30. Ska bli jättespännande såklart! Jo! Borgmästaren var på plats just idag. Fick hälsa på honom – supersöt man i 65-årsåldern. Han visste ju såklart redan var svenska familjen bodde 😉 och berättade att det bor en annan svensk tjej två hus bort. Måste försöka leta upp henne.
Hursomhelst, medan jag chitchattade med borgmästaren och signerade papper och konverserade, valde barnen att vänta i bilen. Helt plötsligt ringer Mimi: ”mamma, vi håller på att döööö här”! Oh, oh. Det blev ett snabbt avslut och ut för att rädda kidsen! Hoppas inte Socialstyrelsen läser min blogg för då ligger jag nog risigt till, svetten dröp av de stackars barnen när jag kom till bilen!!! Tur att nästa stop var mataffären som är härligt kylig. Perfekt för oss idag. Barnen fick välja mat och då blev det baguettelunch idag!

20120629-150438.jpg

Skulle en sväng till Posten med, men den var ju såklart stängd mitt på dagen som allt annat – suck! Men hemma i egna brevlådan fanns minsann ett paket till lilla mig. Jippi!!! Innehållet var finare än finast, två läckerheter från Kate Spade. Tack allra bästa och finaste Oliven!!! Caset är redan på och jag är numera coolast i hela Haute-Savoie, yep it’s true 😉

Nä, nu måste jag ringa Volvo för att ta reda på exakt vilka ”emissions”-tester som måste göras för att vår canadensiska diplomat-bil kan få fransk skylt!

Min bästa bild för dagen ska ni också få, räddade en blomma ur en annars vissen bukett, happy Friday!

20120629-151123.jpg

20120629-151142.jpg

20120629-151157.jpg

Kommentera

