Lundi

20120702-154230.jpg

Börjar dagen med fluffig latte, ensam i tyst hus med sommarlovssovande barn. Boken superspännande, kan det bli bättre? Hoppsan, kidsen vaknade inte förrän närmare 9.30 – jag var lite väl inne i min bok.

Ååå, frustrationen att försöka lösa bankärenden på internet med fransk bank!! Har pratat med deras service-hotline fler gånger än vad som är värdigt en vuxen. Varje samtal registreras pinsamt nog för eftervärlden. ”Jaha, nu ringer Madame pucko-pucko IGEN, liksom. Vad är det nu hon inte fattar?” Suck! Nu gällde det att betala räkningar till utländsk bank. Anmälningsavgift till barnens skola. Näha, så finns det ett maxtak för överföringar….orka. Jag vill skrika rakt ut i frustration ca 1 sekund in i varje kommunikation med banken. Please, gnäll inte på svenska banker! Här snackar vi att folk använder checkar, urful internetbank (vet ni redan) och allmänt långt efter…I Kanada var det ju samma sak, men det är ju i alla fall några år sen. Skit samma, kortet funkar fortfarande finfint i alla fall.

Efter den trista bank-upplevelsen tog vi och muntrade upp oss alla med en liten shopping-tur. Rea så långt ögat når! (Måste bara återge en söt rea-story. Min underbara kompis Nicole från Kanada var och hälsade på mig för några år sen, mitt i julrean. Hon var fundersam i första butiken, men sen kom frågan: ”are you guys serious with the slut (fnask) sale???”. Nog för att svenska tjejer ibland har tveksamt rykte utomlands, men på rean går man rakt på sak liksom…haha. Tänker på det varje år på slut-rean😉 )

Det blev ursnygga (om barnen själv får säga det) kepsar samt några finfina fynd på H&M (hovleverantör!).
Mitt i Shoppingen frågade barnen ”mamma, har vi ätit lunch idag?” Jag: ”eh, näää”…Det blev fika, istället för lunch idag, få klockan var ca 14

20120702-160430.jpg

Själv fyndade jag mina favvo-pennor samt servetter i mataffären.

20120702-160545.jpg

20120702-160559.jpg

Mimi var sen sjukt nöjd med sitt kap på örhängesfronten! Var nära att skrika nej! inne i butiken, men mindes ett par örhängen à la tidigt 80-tal – de snyggaste jag någonsin sett – hängande mini-7-up burkar, som jag inhandlade och bar i extas (så snygga tyckte jag de var! Med andra ord, jag teg.

20120702-160855.jpg

Nu em-fika!

20120702-160924.jpg

Måste ju ta tillbaka lite mammaheder efter lunch-fadäsen😉

Kommentera

