Dagens morgon-fadäs!

Erkänner att jag är lite hetsig ibland, eller låt oss kalla det ivrig. Rastlös, vill att saker ska gå snabbt. Inget fel i det, men ibland ska det gå lite väl snabbt och folk hinner inte med. Inte ens jag själv.

Hade precis vinkat av maken, som tagit lite ”sovmorgon”. Kokat gott Kusmi-thé, rostat en macka. Gjort en liten bricka, satt mig i soffan (den nytvättade), och precis öppnat min bok. Hade också, dagen till ära mitt nya och urkrispiga (tack fina Stina!) födelsedags-nattlinne. Ser fram emot en skön stund! Sätter min bricka, ja lite hastigt, på armstödet och får hela koppen thé över mig och soffan (ink mattan). Bara att sätta igång och tvätta…Som lök på laxen, gick självklart själva pluppen till blixtlåset AV, när jag skulle ta av kudd-överdraget. Dubbelsuck! För att inte tala om de snabba barnen: vi får ju inte äta i soffan, mamma – nej just det.

20120704-125004.jpg

Tur att det är varmt, fläktar lite lätt och solen skiner, så hinner det nog torka lagom till kvällen.

Kommentera

