Fredag!

Ännu en lugn och stilla dag till ända. Barnen sover som tonåringar och det är riktigt panschis-varning på tempot dagtid. Jag låter dem hållas denna veckan…nästa vecka är det uppladdning för skolstart och väckarklocka som gäller!

20120824-193457.jpg

Här har jag dessutom gett upp min plats till förmån för barn, då det var värsta åskvädret i natt igen. Det blev såklart mardrömmar som brev på posten.

Well, fredag och såklart att drinken stod färdig när den yrkesarbetande maken kom hem😉

Hade dessförinnan varit en snabbis och handlat lite inför vår taco-fredag! Taco-hyllan är inte alls lika utvecklad här som hemma i Sverige. I mataffären i grannbyn finns inget malet kött, det får man be slaktaren att fixa! Soooom jag letade efter det första gången i den butiken😉

Sjukt fint kött är det i alla fall och han skar bara av ett köttstycke på måfå och lyckades pricka in 1020 g när jag beställde ett kilo! Pas mal!

20120824-194235.jpg

Amen skål då!

20120824-194320.jpg

20120824-194354.jpg

Kommentera

