Komplement

Man kan säga att Stefan och jag kompletterar varandra bra. Riktigt superbra faktiskt. Det säger väl de flesta makar? I alla fall de som gillar varandra (det gör vi). Men det gäller definitivt för oss, vi kompletterar varandra helt enkelt. När vi nu kom tillbaka hem efter 5 veckor i Sverige och huset stått helt tomt under denna tid, prioriterar vi helt olika i vad vi tycker är allra viktigast att göra vid hemkomst.

Vi landade vid 23 och var hemma i huset en bra bit över midnatt. Vi hade tre ap-trötta barn, sex resväskor att bära upp till huset/packa upp och vi behövde alla sova. Det var ju dessutom så att Stefan skulle upp och jobba nästa morgon! Eftersom det var strax under 30 grader varmt var det omöjligt för barnen att sova på sina rum på ovanvåningen och lite lagom kaos med alla väskor på golvet lite överallt. Jag anser då att det behövs någon form av brandsläckning avseende familjens status och välmående. Jag kan ha fel.

För medan jag letar bland väskorna för att hitta necessärer så att vi i alla fall kan borsta tänderna, samt bäddar till barnen här nere på sofforna (där det var något svalare)…ja, då hittar jag min käre side-kick och, kompletterande make, ute och rensar ogräs i trädgårdslandet!
Länge och väl sitter han där i beckmörkret och drar ogräs och fixar och vattnar, han hinner även gå ner i garaget och leta upp och placera ut samt sätta på vattenspridaren innan han lägger sig. Vi andra har då gått och lagt oss och sover, typ, redan. Man måste älska honom ju!

Landet före hemresan:

20120823-222920.jpg

Efter:

20120824-083654.jpg

Klart att det landet behövde en akut nattlig utryckning av Mr on-call-24/7-hortonomen Solfors. (Han är också en j-vel på både surdegsbröd och saxofon!)

Klockan 7.36 imorse var jag uppe och la champagne på kylning: fredag!

Kommentera

