Lördagskickar!

Krispig lördag morgon här i Frankrike! Vi har haft åskväder nästan varje natt denna veckan vilket hjälpt ner tempen något och luften känns äntligen frisk att andas. Enligt väderprognosen skulle det bli regn idag, men än så länge inga spår av det! Själv vaknade jag strax efter sex och kunde inte somna om. Istället blev det höstrensning i barnens garderober – check! Så skönt! Ester har fortfarande kläder i garderoben i stil med Elton Johns (då syftar jag alltså på mängden kläder, ej stil) men för övrigt är jag nöjd 😉

Stef och jag tog en kaffe på terassen innan barnen vaknat. Min egen morgonroutine, så mycket trevligare med sällis…vi pratade igenom några av våra on-going discussions – no 1: ska vi byta Volvon eller ej? Dyrt och seg process att ta in den i Frankrike…drar massa bensin = dyr! Men, samtidigt älskar vi ju vår kanadensiska favvo-bil!!!
No 2: vad ska vi göra idag lördag?

Ja, sen blev det smarrig lördagsfrulle när alla teens vaknat! Stefan stack till Boulangeriet och införskaffade krispiga baguetter, det vankades massor av pålägg (alla i familjen har olika smak, hihi), heelt perfekta löskokta ägg osv

Dilemmat Allan i vår familj är att jag som inte gjort något på hela veckan gärna vill hitta på något kul på helgerna, medan Stefan, arbetaren, mest vill vara hemma. Inget nytt, då Stefan rest mycket i jobbet de senaste åren och samma problem funnits länge. Äh, ingen biggie, jag gillar också hemmaliv. Var hittade vi Stefan nu igen?

Just det!

20120825-115638.jpg

Barnen då?

20120825-115734.jpg

Dags att kicka igång lördagen. Latte o’clock!

20120825-123544.jpg

Bild från i somras när jag åt långsam solo-lunch på Café Fenix i K-stad (nostalgi-flashbacks), drack min latte forever, snodde fri wifi från 3-butiken mittemot och övade mitt Ruzzle-spel. Nice!

Stefan?

20120825-124006.jpg

Kommentera

