En av sommarlovets sista dagar!

Gick upp när Stefans klocka ringde, hade ändå inte någon plats i sängen och hade under natten utvecklat nackspärr efter en kort natt med alltför många människor i sängen. Tog en kopp thé och njöt av utsikten och stillheten i huset när ingen annan är vaken.

Sen vaknades det! Det åts frukost i omgångar och Malte tog på en ny tischa från pappas jobb!

20120829-201810.jpg

När tjejerna vaknat bakade vi klart kakorna vi påbörjade igår (degen sov i kylen i natt). De gjorde alla själva och de blev superbra!

20120829-202132.jpg

Själv ägnade jag mig åt att slå sönder massor av kartonger i garaget – tippen here I come!!! Det regnade faktiskt och man kunde lika bra ägna sig åt trista grejor. Jag lyssnade samtidigt på en av alla fina, fina sommarpratare: Henrik Dorsin! Helt grymt roligt! Loooved it! Jag skrattade så jag grät och barnen skrattade mest åt mig, och så bara lite åt Ove Sundberg. Nu botar jag nackspärret med rödvin. Redan bättre (tror jag!).

20120829-202753.jpg

2 thoughts on “En av sommarlovets sista dagar!

  1. Heje,
    * Kakorna ser supermsmaskiga ut! Så pms:ig att jag hade kunnat ätit hela skålen.
    * Lotta Lundgren var en av mina garv-favvisar fr Sommar i P1
    * Henrik Dorsin är 3 år yngre än jag o fr samma Ö
    * Vin fixar nästan allt tror jag…fungerar som ngn slags universal medicin😉
    Stor kram t er fr ‘en prenumerant’

    • Hej Maria!

      Kakorna tog minsann slut direkt, tre tjejer i familjen😉

      Alltså Henrik sjöng och pratade ju en hel del om Käppala, haha. Tack för tipset om Lotta L, gillar henne så det ska jag definitivt lyssna på!

      Hoppas allt är bra på ön!!!

      Kram
      Sofia

Kommentera

