Ett stilla regn

Sista sommarlovsmorgonen! Barnen har haft sitt längsta sommarlov hittills, sen de slutade skolan på Lidingö den 25/5! Jag tar en kopp thé i ett helt tyst hus, ska snart väcka de små liven.

20120831-085424.jpg

Det regnar ute idag. Häromdagen, då det också regnade, sa Malte: jag visste inte att det regnade i Frankrike, jag trodde det var mest fint väder här! Den som lever får se! Det uttrycket gillar jag. Låter lite spontant och oplanerat sådär. Ett uttryck jag hatar är: Rom byggdes inte på en dag! Blä! Låter så himla träligt. Tro inte att det går och fixa bara sådär. Lång tid tar det och jobbigt kommder det att bli…inget för rastlösa själar som jag.

Hursomhelst, idag upptäckte jag att ringningen är tillbaka i kyrkan! Det har inte ringt i den sen vi kom tillbaka nu i augusti, vilket det gjorde mest hela tiden innan. Har Ringaren semester? Haha. Eller tar man bort ringandet för att folk har semester? Lite ledigt även från Jesus?

20120831-090139.jpg

Kommentera

