Fredagskväll!

Dagen började lugnt och fint, fortsatte faktiskt så. Barnen fick lyxfrukost framför TV’n, denna deras sista sommarlovsmorgon. Sen var jag tvungen att åka ner till doktorn och lämna Mimi’s urinprov, för nej, hon var inte kissnödig alls igår. Testade alla knep i boken, men det var omöjligt. Alltså åkte jag ner till grannbyn med en syltburk urin med plastfolie på.

20120831-220546.jpg

På vägen mötte jag några kossor på väg till nya betesmarker (eller nåt). Inte första gången, men lika spännande varje gång. Vi bor verkligen på värsta bonna-landet (skånska).

20120831-220726.jpg

Där kommer jag med mitt kissprov och så har farbror doktorn satt upp en slarvigt handskriven lapp på dörren att han är tillbaka i eftermiddag. Inte alls vad jag tänkt mig, uppenbarligen! Slängde ut syltburksinnehållet i närmsta buxbom och åkte hemåt. Hade värsta mamma-dilemmat! Det var introduktion på skolan för Mimi, men idag kunde inte Stefan vara hemma som han var när Malte och jag var iväg i måndags. Mimi behövde sin mamma för sig själv och ville inte ha lillasyster med. Jag försökte med det starka argumentet att Ester är en bra maskot, men det funkade inte.

Det blev till att sätta Malte på barnvaktspasset, ladda en film och åka iväg. Malte var mest orolig för om Ester skulle behöva göra nr 2, det skulle innebära stora problem för honom tyckte han. Om det började brinna, ja då kunde de ju bara gå ut…

Well. Mimi och jag var på plats i god tid på skolan. Vi träffade Mr Hinea som är Mimis lärare. Supertrevlig verkade han, hoppas han är det också. Vi får se helt enkelt.

20120831-221523.jpg

Allt toppen på skolan! Spännande tider väntar. Snabbade oss hem och jag körde storstädning, moppade golv och fixade för-fest, dvs fredagsdrink.

20120831-221700.jpg

Jag ägnade mig sedan åt att gnaga fram mini-små saltapinnar-klädhängare, allt för att imponera på maken som ju jobbar med kläder. He liked it!

20120831-221836.jpg

De andra var glada!

20120831-221905.jpg

Killarna!

20120831-221929.jpg

Kommentera

