Mme taxidriver!

Har nu börjat mitt nya ”jobb”! Att köra barnen till skolan tar en stund (ca 30 min enkel väg för att vara exakt)… Idag blev det något av en rivstart kan man säga, på just kör-fronten. Lämna på morgonen, Ester och jag hem och preppa inför hennes skolstart, hann betala några räkningar, sen hade skolsköterskan hunnit ringa (min telefon på ljudlös), Mimi var lite hängig, bara att åka tillbaka igen! Esters lunch kom lite i kläm det fick bli en juice box och några kex, hon hann sen somna på vägen tillbaka hem… Ja, sen hem och bädda ner Mimi, fixa med Esters grejor som skulle med till skolan, sen lämna kl 13.30 – bara halv dag idag! Ester var en hjälte och tågade glatt in till sina tre fransktalande fröknar och verkade uppriktigt glad att börja!

20120904-222140.jpg

En egen plats för ryggsäcken såklart!

20120904-222214.jpg

20120904-222230.jpg

Ja, sen var det bara att åka hem och se till Mimi, lämna henne hemma på soffan och för tredje gången denna dag köra de tre milen till skolan. Bilkö in till skolans parkering…

20120904-222402.jpg

Det går ca 2000 barn på skolan och det finns inte ens tillräckligt med parkeringsplatser till lärarna! Bit i den. Igår satt jag ”fast” på parkeringen mellan en Cayenne, en Q7:a och en X5:a och visste inte vilken jag skulle krocka in i för att komma ut ur min lucka…suck!

Tja, en glad Malte upphämtad (förutom att han suttit själv i matsalen och inte visste var man tog dricka, åååå att vara ny)! Tack vare lite mer parkeringskaos, var det sen snabba ryck hemåt för att plocka upp Ester. Hon var lika glad som när jag lämnat henne! Det behövdes idag! Hon är så cool det lilla livet. Förstod du vad de säger sa jag: ja, det gör jag sa Ester! Fantastico. Hoppas, hoppas hon är lika glad på torsdag. Onsdagar=ledigt för alla små franska skolbarn! Imorgon har de stora halvdag, skönt med ett litet break mitt i veckan.

Såhär ca 20 mil senare måste jag säga att det gick finfint idag. Ska installera kylskåp och hyra ljudböcker till bilen. Bonda med tullgubbarna återstår också. Ciao!

2 thoughts on “Mme taxidriver!

  1. Bra kämpat Fia! Och nu är ni igång, härligt! Ester är en riktig rockstar, fast sötare liksom🙂 Hoppas Mme Mimi, aka ”Klapp-klapp-kram”, känner sig piggare snart!
    Kramar från Gränden!

    • Mr Martin!
      Tack vi kämpar på! Två barn verkar OK, medan en liten mellan-tjej har det mkt tuffare. Idag är det helgdag, men på fredag – håll tummarna hårt please!
      Kramar till er alla fyra från Alléen🙂

Kommentera

