Lill-lördag!

Gårdagen var något av en expat-uppförsbacke. Många höga berg att kliva över. Ibland blir det lite för mycket av allt nytt, svåra språk och saker man inte fattar. Hade en något icke-harmonisk morgon. Hade extremt lite bensin i bilen (en sport jag då och då ägnar mig åt), vilket gjorde att jag körde till skolan under tystnad och djup koncentration. Klarade mig faktiskt finfint till närmaste (längs vägen till skolan) mack, som jag dessvärre visste låg cirka 2,5 mil bort.

För att inte fördjupa oss alltför mycket i tråkigheter, låt oss bara konstatera, att jag efter lämning i skolan hade denna skönhet med mig hem igen.

20120906-090658.jpg

Lillasyster var ju ledig, så det fick bli en tjejdag hemma! Vi tittade på Alvin&gänget och myste i soffan. En viss dam blev sedan på extremt gott humör helt plötsligt då brevbäraren knackade på med good news: paket! Barnens åtråvärda sparkcyklar hade kommit!

20120906-090902.jpg

Vi skruvade ihop och fixade för att sedan rusa tillbaka till skolan, halvdag på onsdagar. Tullen igen!

20120906-091004.jpg

På kvällen firade vi Lill-lördag (och det faktum att det är helgdag – Jeûnes Genevois – i Genève imorgon). Precis vad vi behövde. Det blev i alla fall hemgjorda burgare till middag. De var faktiskt väldigt goda (om jag får säga det själv), men inte så snygga (de föll samman något) därav platsade de inte på bloggbild.

20120906-091216.jpg

Nu ska det serveras frulle till storisarna, lilla E är lämnad i skolan för heldag idag. Håll tummarna för att hon inte ändrar uppfattning om skolan under dagen!

2 thoughts on “Lill-lördag!

    • Tack söta svägerska! Just nu behövs lite peppning, i alla fall på vissa håll. Alltid jobbigt att vara ny och inte veta hur man gör. Ester gör sin första långa skoldag idag. Hoppas hon vill gå tillbaka imorgon🙂
      Hoppas livet är bra er och att ni trivs inne i stan!
      Största kramen

Kommentera

