Hardcore hemmafru

Idag testar jag hemmafrulivet IRL. Första riktiga hemmafrudagen. Inga barn hemma, inget ”riktigt” jobb att utföra. Egentligen var det första dagen i fredags, men då ägnade jag mig åt att vänta ut dagen på café med brustet mamma-hjärta. En mamma eller pappa mår inte bra om inte barnen gör det, sant är det.

Full-time-mom låter kanske bättre om mitt nya jobb? Men då barnen är i skolan en stor del av dagen, tja, då är jag ju inte med dem hela tiden…

Hursomhelst. Jag lämnade på skolan och var sen hemma igen ca 9. Har plockat undan i huset, vikt tvätt, strukit tvätt, ringt några samtal (har betalt en räkning i € när det skulle varit CHF = dumt!), dragit lite ogräs och tvättat….

Hunnit med att inte göra något alls också…

20120910-180613.jpg

Sen tillbaka till skolan på Autoroute blanche, kommer nog att lära mig denna väg i sömnen!

20120910-180726.jpg

Det var lite trafikkaos vid skolan, men till slut kunde jag hämta hem två fina barn. Hann med att fota några fina Hortensior medan vi väntade på Malte.

20120910-180919.jpg

Kommentera

