Solodag

Idag hade vi morgonflyt! Hmm. Man har ofta det om mamman bestämmer sig för att verkligen gå upp när klockan ringer 😉

Solen sken bakom bergen och i bilen bildades Bilklubben. Tyvärr kan jag inte berätta så mycket om den, eftersom det är ett ytterst hemligt sällskap, men medlemmarna är det gäng människor som varje dag korsar gränsen till grannlandet för att gå i skolan. Själv är jag sträng ordförande! Barnen tyckte Bilklubben var lite nördig, men med tiden kanske de lär sig att uppskatta den? Idag övade vi franska siffror, veckodagar och maträtter i klubben.

Mimi är nu definitivt ur sin formsvacka och är sitt vanliga glada och coola jag. Helt underbart! Ester har däremot varit något motsträvig och ledsen de senaste dagarna. Tror det vänder, men sakta sakta. Hon är ju så positiv och fröken Pascale är väldigt gullig mot henne. Tur att bilklubbens ordförande ibland godkänner en liten godisbit på morgonkvisten, det kan underlätta, som idag.

Själv tog jag efter lämning bilen söderut med destination Annecy. My god, vilken vacker väg käre maken har till jobbet varje dag. Annecy är så gulligt och pittoreskt att man bara vill fota allt. I did.

20120913-123111.jpg

20120913-123129.jpg

20120913-123147.jpg

20120913-123203.jpg

20120913-123219.jpg

20120913-123232.jpg

Amen checka gubbarna som dricker rosé vid 11-tutet, love them! Livsnjut.

Själv tar jag mig en paus från födelsedags-Shoppingen (ev skulle man kunna tro att det var jag, och inte maken, som fyller år snart…).

20120913-123349.jpg

2 thoughts on “Solodag

Kommentera

