Morgonrutin

Har skaffat mig en skön morgonrutin! Barnen och jag lämnar huset ca kl 7.15 och beger oss mot skolan. Jag brygger då en stor kopp thé for the road.

20120918-131154.jpg
Helst ska det vara en riktigt god Earl Grey, typ ljuvliga Fortnum & Masons! Kan vara Kusmi eller gult Twinings också. Lite snobbigt jag vet, men om det kniper dricker jag vadsomhelst. Men gärna steeped då alltså.

20120918-131509.jpg
Redo att åka!
Idag sköt jag några bilder också, lite livsfarligt, men vad gör man inte?

20120918-131558.jpg
Berget här är inte Mt Blanc, även om jag trott det typ alltid och tydligen har jag inte varit ensam om det, det är nämligen så att många turister tror det, så många att det därför brukar kallas ”japanese Mt Blanc”. Det ”riktiga” ligger precis till höger på bilden och jag var tvungen att svänga på motorvägen just då och lyckades inte fota det…

20120918-131807.jpg
Knäppte en bild till då jag var på väg till Annecy för att komplettera presos till födelsedagsgrisen…! Looove the view.

2 thoughts on “Morgonrutin

Kommentera

