Blågula palatset

På onsdagar är det kort dag för de stora barnen och Ester den lilla fransyskan är helt ledig. Idag var det coffee morning med mammorna ifrån Mimi’s klass i skolans cafeteria. Det var supertrevligt och bra att få ett ansikte på de andra. Jag är urdålig på namn (det känns som andra nationaliteter är bättre på att memorera namn än svenskar, men jag har säkert fel), så jag skrev ner namn på mamman ihop med namn på barnet plus någon slags karaktäristisk grej hos varje person typ, väääärldens största diamant, blankt hår, fula jeans…ni fattar 😉

Ester och jag drog sen till IKEA! Vi behövde lite småsaker. Man vill ju fixa fint, för imorgon får vi fint besök av farmor Eva, tjohoo! Hela familjen längtar såklart. Som van IKEA-shoppare, gick själva shoppingen ganska snabbt (en shortcut här, omkörning där) och så var vi framme vid fikat. Själv ägnade jag mig åt att fixa mitt eget namn från Ikeas egna bokstavskex.

20120919-134357.jpg

Behövdes bara ett litet micro-bett så var det fixat 😉

Ester tog glass från den roliga glass-apparaten såklart!

20120919-134450.jpg

20120919-134503.jpg

20120919-134514.jpg

2 thoughts on “Blågula palatset

Kommentera

