Bilkö!

Ester och jag har hamnat i en bilkö av det lite mer igenkorkade slaget, på motorvägen. En sån där bilmotorer stängs av…och folk lämnar bilarna.

20121003-082625.jpg
Vi har det ganska mysigt, lyssnar på Pippi i Söderhavet och småsnackar lite.
Jag fotar mest. Å vad jag önskar min en kamera, iPhonen är ju faktiskt en telefon även om man ju kan ta lite bilder oxå (vilket jag ju gör hela tiden!).

20121003-082734.jpg
Helt stopp är det här på motorvägen. Inget för folk med dåliga nerver. Tänker på alla stackars medtrafikanter som är stressade till sina jobb…

Jag hoppas mest att kön lossnar, för snart är det ju annars dags för oss att vända bilen och åka andra hållet för att hämta barnen på skolan igen – halvdag idag. Lill-lördag. Och Ester ska på playdate med sin kompis Louann!

Kommentera

