Bilen 7.25 am

Vanligtvis tar det ca 30 min till barnens skola (på morgonen ca 45). Själv kör jag denna sträcka 4 x per dag. Tur att jag gillar pendling, tycker att det är lite meditativt sådär. Idag, tog helt plötsligt denna tur 1,5h! Det händer lite då och då, mycket svårt att förutsätta dessvärre. Barnen är helt makalösa som aldrig klagar. Förutom idag då Malte insåg att han skulle behöva gå förbi stränga M Teti, som man måste då man är sen. Papper ska signeras, eventuellt blir man skälld på…fy och blä! Jag tog t.o.m bussfilen på ett ställe, för att Malte skulle slippa M Teti, men nä, det gick inte ändå.

20121009-091340.jpg
Dagar som denna, när pappa Stefan är ute och reser och inte kan lämna, måste ju även Ester åka med på turen till storisarnas skola. En liten nätt de-tour för henne (hennes skola är 3 min hemifrån). Men vi hann i alla fall lyssna på hela Madicken och hela Pippi. Idag hade hon åkt ca 2 h bil när hon kom fram till skolan (en halvtimme försent). Mina små vardagshjältar!

20121009-091622.jpg
Bonjour M Teti!

2 thoughts on “Bilen 7.25 am

Kommentera

