Höstlov

Maken väckte mig i morse och sa: om du tror att någon snott ena bilen, är det bara jag som tagit den, min chaufför har inte kommit! Han är nämligen på väg till Moskva idag (faktiskt redan där nu). Jag somnar om och en sekund senare (känns det som) ringer det på dörren, och bankar! Där är han då, taxi-mannen! Förlåt, men du är 35 min sen och han har kört själv… Snygg pyjamas jag har va? Öh…

Stora barnen har alltså höstlov denna veckan och det ska bli en helt strålande vecka (på väderfronten, här har vi alltid solskeen – haha)!

20121022-125414.jpg

Det blir nog ganska lugnt och skönt. Vi får se vad vi hittar på helt enkelt. Ester kommer hem två timmar varje lunch och leker med sina syskon, så mysigt. Fast just när jag skriver detta pågår någon slags våldsamt bråk på ovanvåningen.

Själv har jag idag satt igång ännu en omgång av utrensning och sortering. Slänga/ge bort är så befriande att det är inte vettigt vad bra man mår av det! Parallellt, har jag tagit tag i monster-tvättberget som växt den senaste veckan. Vid besök prioriteras inte tvätten direkt. Det syns 😉

20121022-125741.jpg

Annars hade Mimi och jag tänkt baka lite. Vår inspiration får vi från BestdessertsaroundInstagram, som jag följer slaviskt.

Något åt detta hållet kanske?

20121022-130513.jpg

2 thoughts on “Höstlov

Kommentera

