Un gateau

Medan de stora barnen fortfarande sov, åkte Ester och jag till skolan. Ester var extra glad idag, för hennes mamma skulle minsann stanna i skolan för att hjälpa till att baka en kaka. Jag hade ingen aaaning om vad som skulle hända, men hade anmält mig som frivillig att assistera vid detta lilla event. Hela skolan är involverad, dvs från de små till de stora och alla delades in i grupper. I min grupp var det 6-7 barn och vi bakade en äpplekaka!

20121025-114550.jpg

20121025-114611.jpg

20121025-114624.jpg

Kakan är nu i ugnen här hemma och imorgon ska alla kakor ätas. Då kommer det att finnas många olika att smaka. I morgon firas att höstlovet är igång! Hela två veckor gäller för de franska barnen från måndag – yay!

Väl hemma tog jag helt solo och firade prinsessan Madeleines förlovning! Jag tycker att man alltid bör fira så mycket man kan. Basta!

20121025-114936.jpg

För att få lite inblick i Maddes nuvarande liv, rekommenderar jag boken Bergdorf blondes av Plum Sykes. Underbart kul och mycket informativ om prinsessorna på Park Avenue. Tjing!

Kommentera

