Halloween

Halloween kept me busy, kan man säga. Gjorde en insats för fashion (!) häromdagen och strök alla makens skjortor samt färgkoordinerade dem i garderoben.

20121101-060104.jpg

Samtidigt multitaskade jag och såg alla (tre kvar) avsnitt av Svenska Hollywoodfruar! Så fascinerande program, man blir ju helt fast.

Igår var sen Mimi bjuden på Halloween-party! Adressen sa mig ingenting som vanligt och fick ta maps till hjälp. Vad gjorde man utan? Vi landade på en väldigt flott adress som hade allt: privat väg, enorma hus och självklart med fab view! Lite Hollywood goes Europe faktiskt. Mur runt huset och utanför huset stod såklart två bilar från Party World som fixat festen. Jag följde Mimi in (har faktiskt aldrig satt foten inne i ett motsvarande hus förut) och hälsade på en utklädd pappa, älskar när folk går all in! På väg ut ur den gigantiska entrén snubblade jag över något och ramlade handlöst och la mig raklång på uppfarten a la Bridget Jones!!! Självklart var min första reaktion: vem såg nu detta? Ingen i närheten, men jag gissar att övervakningskamerorna har det på tape 😉 Idag kan jag konstatera att det känns som jag krossat min armbåge…

Eftersom det var lite onödigt att åka hem innan det var dags att åka tillbaka och hämta, drog resterande barn och jag till IKEA. Inte Maltes favvo-ställe direkt (brås på sin far), men jag lyckades muta in ett kort besök.

20121101-060948.jpg
Det visade sig att det fanns i vanlig ordning massor av saker vi behövde: pepparkakor, glögg, ljus en masse, pepparkaksdeg och även ett ”pepparkaka hus” (eh?)…Egentligen hade jag bestämt mig för att detta skulle bli året då jag gjorde egen pepparkaksdeg, vi får väl se. Inte ens när vi bodde i Vancouver behövde jag göra egen, pappa skickade nämligen över lite pepparkaksdeg då. Såhär gick det till vid själva utskicket på Posten. Damen på Posten säger till pappa: ”paketet väger lite för mycket”. Pappa frågar: ”har du en linjal?” Han får en linjal av tanten, öppnar paketet med pepparkaksdeg, skär bort en bit med linjalen som han äter upp, allt framför en chockad post-tant! Hm, konstigt att jag känner mig som 15 år ibland när jag hänger med min far? Well, snart får jag känna efter, för om fyra timmar plockar jag upp mina fina päron på flygplatsen. Jippie!

Kommentera

