Memory Lane

När jag reser passar jag alltid på att köpa med grejor hem. Nej, inte kylskåpsmagneter eller t-shirts. Inget fel på det heller iofs. Egentligen skulle det likaväl kunna vara det. Men jag menar mer små grejor som hemma i gråa vardagen påminner om alla resor man gjort, ställen vi bott på, platser vi gillar. Det är mitt ”världens bästa DIY-trick” (jag tar egentligen för givet att alla vet att DIY betyder ”do it yourself”, men nu vet ni andra också…) för att ge vardagen lite mer glam och sparkle! Här kommer några exempel från saker som finns i min vardag och som varje dag får mig att le eller i bästa fall återkallar något härligt minne från någon favoritplats.

✔Jag har fortfarande massa kryddburkar kvar från när vi bodde i Vancouver.
✔Använder alltid Secret deo, som finns att köpa i USA och Canada. Har inte haft någon annan deo sen 2005.
✔ Har en liten ask i bilen med minttabletter från Seattle (fyller på om de tar slut)
✔ Har ett LAGER av Victorias secret-produkter, är t ex lätt beroende av deras läppglans (ni vet)
✔ Har möbler i mängder från Pottery Barn!
✔ Magic 8-ball, klart vi har en!
✔ Vancouver Sun. Vi sparade sista exet av tidningen och det ligger alltid underst i vår tidningshög! Slänger det aldrig.
✔ Tavla från Fotografiska – mitt Stockholms-minne!
✔ Har underbara diskmedel/counter-top-spray/handtvål till köket på Williams Sonoma – love them! Snygga att ha framme och roligare än Vim och Yes (även om jag fyller på dem med just det…)
✔ Thé från Fortnum&Masons, köper alltid på Heatrow om inte inne i city
✔ Vårt stora S på väggen kommer från underbara butiken Anthropology i Seattle
✔ När vi bodde i Göteborg skulle vi en dag bara ut på en promenad. Vi var panka och så sugna på en fika eller ett glas vin på något nice ställe, men det hade vi ju alltså inte råd med…en promenad är ju gratis och ändå ganska trevligt, så resonerade vi.
I bottenvåningen på vårt hus fanns en lokal som just denna dagen användes som utställningslokal för en konstnär, och just den dagen och tiden var det vernissage! Vi gick såklart in, vi fick våra glas vin (eller tre) alldeles gratis. Perfekt ju! Dessutom, slumpade det sig så, att vi även kom hem med en relativt stor tavla! Vi blev även superpolare med konstnärinnan och fick flera mindre oinramade alster på köpet. Stefan skrev en check på ett belopp vi inte hade på kontot och jag vill minnas att det inte blev någon promenad den dagen. Det var ju egentligen gratis-vin vi ville ha😉

Alla dessa saker i vårt hem, (det finns många fler, I promise) får mig dagligen att le och tänka på hur mycket kul vi gjort och härliga ställen vi besökt. Tacksam.

20121107-174019.jpg

20121107-174046.jpg

20121107-174116.jpg

20121107-174312.jpg

Minnen behöver ju självklart inte vara saker, absolut inte. Men minnet får lite hjälp på traven.

2 thoughts on “Memory Lane

Kommentera

