Blog Award

Häromdagen hände något väldigt trevligt i mitt blogg-liv. Jag fick faktiskt en Liebster Award av en blogg-kollega! Jag var tvungen att fnittra lite, samtidigt som jag blev sjukt glad såklart. Hedrad och stolt! Jag skriver ju bloggen för att berätta om vårt liv här nere i Frankrike, för familj och vänner – och självklart för alla som vill läsa. När man bor utomlands händer det ju mycket i ens liv som är nytt och spännande, saker man måste tackla och bemästra. Bloggen blir lite som terapi. Ibland är det ensamt och tungt, men oftast så extremt kul och berikande för livet, att jag önskar att de flesta människor skulle testa någon gång i sitt liv. Jag bloggade ju under våra tre år i Vancouver i Kanada och det är ett underbart minne för oss att ha. Läsa och le. Minnas. Det händer inte ofta, men det är så kul att ha kvar. Allt minns man ju inte.

Den som nominerade mig till detta fina pris (tack, tack, tack!) är Caroline som driver bloggen www.inner-outerbeauty.com! Ett hett tips bara. Ni måste genast börja följa hennes underbara blogg! Det är en sån blogg jag hade velat skriva, om jag ni inte valt att berätta om vårt liv här i Frankrike. Caroline har verkligen fingertoppskänsla för det underbara i livet. Varenda inlägg är helt ljuvligt! Stilsäkert, ”feel-goodigt” och truly classic with a twist!

Tips för att följa bloggar man gillar är att ladda ner appen Bloglovin till sin smartphone. Sen är det bara att lägga till de bloggar man vill följa där och så missar man inte ett enda inlägg! Bra va?

Hursomhelst. Till mitt blogpris. För att acceptera priset måste jag då enligt prisutdelaren skriva 11 fakta om mig själv och sedan svara på de frågor hon skickat till mig.

Jag börjar med 11 snabba facts:

• Jag fullkomligt älskar att fixa kalas! Små, stora spelar ingen roll. Kakor eller vin. Love it.
• Älskar Nordamerika och är glad för vår studietid i Boston och våra år i Vancouver. Älskar glöden, alla positiva människor och känslan av att inget är omöjligt! Mycket medveten om att det finns en massa baksidor också, men shit vad bra det är för själen att bo där.
• Är superstolt mamma till mina tre underbara barn, så glad att vi slog till på en trea, efter den stora två-barns-chocken med två barn på två år. Älskar stora bullriga familjer med hög ljudnivå, massa kärlek och många skratt. Familjen (där även vänner inkluderas) är ALLT.
• Har jobbat 15 år inom reklam och media, men är nu hemmafru. Men. Drömmer om att skriva en bok! Jag ska helst sitta på något coolt café och skriva, ibland hemma på nätterna och vara lite sådär författarsval 😉 Älskar böcker och läser massor. Har haft drömmen länge, men varje gång jag går in på ett bibliotek tänker jag; shit vad många böcker det finns…hur ska jag kunna??
• Fullkomligt älskar magasin i alla former! Lägger massvis av pengar på det. Inredning, mat, mode, skvaller! Älskar’t!
• Är gift med min highschool sweetheart och nästa år har vi varit ihop i 25 år! Han är min bästa vän och soulmate. Han är som en del av mig helt enkelt, som jag absolut inte kan leva utan. Vi kan kommunicera utan ord. Är lika kär som 1988!
• Älskar att resa. Punkt. Vill helst alltid ha en ny resa bokad.
• Drömmer om att pensionera oss någonstans på Franska Rivieran. Dricka kall Chablis i solen, gå promenader längs havet, äta god mat och njuta! Och såklart, skicka flygbiljetter till barnen så att de vill komma ner och hälsa på.
• Älskar våra somrar i vårt sommarhus i underbara Åhus på Skånes östkust. Bästa bästa för själen. Alla fem i familjen bara njuter av att vara där.
• Älskar champagne och tror att det på något sätt är meningen att vi ska bo här i Frankrike 😉 – är också en liten godisgris!! Svenskt lösgodis, åååhhhhh!
• Har ju flyttat många gånger och har därmed en massa underbara tjejkompisar på många ställen! Älskar därför sociala medier som Facebook och Instagram som gör det lättare att hålla kontakt med alla vackra vänner långt borta.

Oh. Inte så snabba kanske (jag pratar för mycket, glömde det, skriver för mycket också, tack för att du orkar läsa!)

Nu till frågorna!
What makes you happy on a Monday?
Min familj & en god latte & en bra låt med James Taylor

What drives you to write your Blog every day?
Jag skriver för alla därhemma, men också för att jag är van att ha ett hetsigt och stressigt jobb och det är kul att ha bloggandet som låtsas-jobb och projekt för dagen.

Where do you want to live if you could choose freely?
Måste säga New York. Hade velat bo där ett år i alla fall.

City girl or country girl? City.

Which is your greatest asset according to yourself?
Nyfiken och envis.

What do you think your friends say is your greatest asset?
Bra på att ordna kalas.

Favorite food?
Äääälskar mat för mycket och bantar ständligt…Men sushi/sashimi älskar jag! Skaldjur. Plockmat med mycket läckra smårätter så man inte behöver välja.

Do you have a famous person you are inspired by?
Oprah! Allt hon rör blir guld. Och så tycker jag svenska Filippa K är sinnessjukt duktig och inspirerande. Läste nyss om henne i ett svenskt magasin där hon också visade upp sitt underbart snygga hem. Cool!

Do you beleive in the power of thought?
Väldigt mycket! Boken the Secret inspirerade mig mycket och tror t ex att det var tanken som tog oss hit till Frankrike. Mer om det en annan gång.

Where do you want to go on your next vacation?
Oj! Har långa listor…Istanbul, Cinque terra i Italien, Venedig, New York (alltid), Florens, Dublin, Chicago, Bali…

What is luxury to you?
En stor familj, vänner och möjligheten att kunna resa.

Nu till sista grejen att göra. Nominera andra bloggar som jag gillar. Inga stora och välkända, utan några nystartade, mindre, up-and-coming, som jag gillar. Caroline nominerade några bloggar jag också älskar, jag nöjer mig därför med att nämna dem då de redan fått detta pris; Kalaslotta och charmigt sa Charlie! Era bloggar är underbara!

De flesta bloggar jag följer är stora och jag har dålig koll på exakt hur många följare varje blogg har…men jag väljer några favoriter och hoppas ni tycker nomineringen är kul och ärofylld, även om ni har många fler följare.

Här kommer de bloggar jag nominerar till mitt Liebster Award:

br />
Grringo
Kanadakorrespondenten
Jennyslondon
Lifeinbromma
Interiorstockholm
I gott sällskap

Tack igen för det fina priset och ha en härlig vecka alla!

10 thoughts on “Blog Award

  1. Vilket fint nytt tema/utseende du har på din blogg! Tack för länkningen, hoppas det kommer en bok i framtiden – tycker det verkar jätteroligt att skriva en bok. Det coola med en riktigt bra bok är att man kan bli sådär riktigt uppslukad, en stunds läsning är nästan som en semester 🙂

  2. Åh tack för dina snälla ord! Älskar att läsa lite om dig också, även om jag redan vet en del:) och hade jag bott så härligt i Frankrike som ni så hade jag bloggat om det också:) jag älskar att få följa med utomlands med er via bloggen, är liksom lite eskapism. Du, herregud vad mycket pengar man lägger på magasin…och böcker…men det är ju så härligt att det är värt det! Kram Caroline

Kommentera

