Album rules!

Körde ett race häromdagen. Uppackning av alla våra album som stått kvar i sina kartonger nere i garaget. Nu när ovanvåningen blivit fin, fyller jag på i skåp och bokhyllor. Och albumen är några av mina käraste ägodelar! Om man ibland tycker att livet går snabbt och man undrar var tiden tar vägen, är det bara att ta sig en rejäl albumsväng och titta på alla bilder som finns. Gud vad kul det är att kolla igenom album, vilket jag självklart passade på och gjorde idag. Sex flyttkartonger med bara album, aptunga, först trappan upp från källaren till bottenvåningen och sen en ytterligare trappa upp till ovanvåningen. Det var minsann en workout för lilla mig. Å andra sidan blev det schyssta pauser emellan, då jag tittade igenom alla gamla minnen. Å så mycket kul vi gjort! Så många roliga/snygga looks vi hunnit med! Så många roliga resor, lägenheter och alla människor man mött. Parties! Fullkomligt tok-Love it!
Min fina svägerska Cissi och jag brukar kunna ägna timmar åt att titta i gamla album. Det är med lite sorg i hjärtat jag erkänner att jag inte längre gör några ”riktiga” album, nu stannar tyvärr bilderna i datorn…Och även om det fortfarande är kul att titta i datorn, är det ju inte riktigt samma sak. Med andra ord måste jag nu titta i de gamla 🙂
Våra gamla börjar ca 1990 och går fram till 2007. Sen tar det mega-stopp. Mitt i Kanada-äventyret. Bröllop i mängder och massa nya barn och släktkalas och julaftnar och mååånga parties blir det och fylld hela tiden på.
Har nu bestämt mig för att pronto fixa fina fotoböcker till barnen på deras fem första år. Ett perfekt hemmafruprojekt!

20121121-162002.jpg

20121121-162317.jpg

20121121-162620.jpg
Hmm, så där kan man ju hålla på i eeeevigheter!

6 thoughts on “Album rules!

  1. Älskade Fia, är ju som du vet helt galen i album och jag har inte tappat tron på att jag ska fixa några års insättning till…….. just nu är jag på sommaren 2002 ( suck ) men fy fasen va´kul det är……….längtar efter er, PUSS

Kommentera

