Skolbarnen

Måste skryta lite med våra fina barn (känsliga läsare varnas härmed)! De senaste två åren har de ju börjat på två nya skolor, med allt vad det innebär. Nu går de ju dessutom i skola i ett land och bor i ett annat. Nytt språk, nya kompisar igen. Själv gick jag i samma klass i 9 år och bodde på samma gata, så inte har jag egna erfarenheter att trösta och stötta med. Inga råd alls. Inte Stefan heller, 9 år i rak fin följd med samma polare för honom med.

Men våra! De hittar polare och pratar engelska hela dagarna och anpassar sig. Nya system, nya lärare och allt. Har precis fått mid-term resultat och Malte, som går i 6:an här (skulle varit fyran hemma), hade högsta betyg i nästan alla ämnen. Så superbra efter bara 3 månader i ny skola! Mimi fick inte en skriftlig report, men även hon klarar sig jättebra enligt möte med hennes lärare.
Med tanke på hur det var för henne i början, är det helt fantastiskt hur bra det går nu. Bägges engelska är verkligen hur bra som helst! Och Malte, hade ju bäst i klassen på matteprovet som var mid-term test.

Lilla Ester går ju i dessutom i en helt fransk skola och har faktiskt klagat förvånansvärt lite trots att hon inte förstod något i början. Nu rättar hon sina syskon och pappa ständigt när de försöker sig på franska. Och sitter och sjunger franska julsånger när hon leker. Hur gulligt?

Snygga är de också som ni ser. Skryt klart.

20121123-223151.jpg

20121123-223216.jpg

(Btw, när ska skolfotoyrket moderniseras och ta bilderna in i det nya decenniet?)

6 thoughts on “Skolbarnen

  1. De är värda att skryta om. De är fantastiska på att anpassa sig och dessutom fixa skolarbetet så bra. Stor kram till er alla från en stolt farmor

  2. Å jag skulle villja ha lärt mig flera språk när jag var yngre.. men det är inte försent än (antar jag) 😉 Jag jobbade som skolfotografassistent förut, jag och fotografen försökte göra liite annorlunda foto än normalt. Inga tjejer ville le med munnen, de flesta killarna skulle ha mössa/keps på 🙂 men det var faktiskt ett roligt jobb.
    Superfina bilder och skryt på!! 🙂

Kommentera

