100-åringen…

Alltid lite kul när svenska produkter dyker upp på olika sätt när man bor utomlands. Hittade denna reklam för ”100-åringen som…” (ja, va 17 hette den nu igen, inte var det ”som inte ville fira sin födelsedag” som i franska översättningen) i nyaste numret av franska ELLE!

[ Parentes. Mitt gamla yrkes-jag tycker att det är ett intressant mediaval för denna kampanj. Kanske har franska Elle annan målgrupp än i Sverige? ]

Hursomhelst, denna knasiga bok ska jag nog köpa till någon fransk kompis. I Kanada missionerade jag bland annat Stig Larsson-böckerna och köpte serien på engelska till min bästa kompis Nicole. Det roliga var att de var helt okända i Nordamerika då och titeln ”the girl with the dragon tattoo”, var kanske inte helt lockande.

Efter att vi flyttat hem och Stig Larsson nådde topplistorna där borta också, ringde Nicole en dag: ”blev påmind om böckerna jag fick av dig då jag såg att de ligger etta på topplistan och var ju bara tvungen att läsa dem – de var ju superbra!”

20121128-080601.jpg
Man kan tom tävla och vinna en resa till Sverige, bara en sån sak😉

Tänk att skriva en bok med ett sådant genomslag över hela världen. Det är lite av min hemliga dröm. Supercoolt!

4 thoughts on “100-åringen…

  1. ”100 årigen som klev ut genom fönstret och försvann” är en hit även här i Tyskland och man småskrattar sig igenom boken som helt enkelt är ROLIG för att inte säga galen, Läs den om du inte har gjort det ännu! Vi hade den som hörbok när vi for hem till Sverige i Påsklas och vi låg dubbelvikta i bilen!!!

Kommentera

