Granen är uppe!

Lagom till första advent åkte granen in! Köpte den lite för nära gränsen till Schweiz, varför priset var lite för Östermalmtorgskt för min smak! Men annars fin! Pilla och jag var superstolta när vi lyckats så bra med vårt uppdrag. Belysningen funkade såklart inte… (som vanligt, suck), så det fick bli en av våra utebelysningar som åkte upp i granen. Barnen klädde den sedan medan jag åkte till flygplatsen med familjen Nilsson! Nu står den (lite inklämd i ett hörn, men dock) och sprider julstämning här i huset.

20121203-180742.jpg

Tidighets-rekord i gran inne för vår del, men mysigt! Och mina kanadensiska vänner skulle tycka jag var right on time, möjligtvis lite sen. Xmas it is!

2 thoughts on “Granen är uppe!

  1. Jaaa, jättehärligt! Jag tycker verkligen det är helt rätt tid. Priset kan dock diskuteras då det inte var i läcker Östermalmsmiljö den införskaffades, utan snarare på en lerig åker på landet, av en tillika haschrökande ”ej så snygg”-man….Haha!
    KRAM

Kommentera

