Insnöade

Idag gick jag upp 5:45 och konstaterade att jag inte såg bilen för den var i en driva och att det kommit mega-mycket snö under natten! Det blev ett enkelt beslut, stänga av väckarklockan och somna om. Ville inte chansa på varken det ena eller andra: inte komma ut från vår lilla slingriga väg…eller att det tar 2h till skolan…

Hemmadag alltså! Har fixat med tvätt, bakat mjuk pepparkaka och barnen har varit ute i snön i tre omgångar…så himla härligt med pulkabacke i trädgården.

20121205-164201.jpg

20121205-164218.jpg

Själv har jag sen också skottat hela uppfarten och trappan, värsta workouten!

På em kom en kompis till Ester. De har lekt tusen olika lekar. Ni vet när barnen testar allt de har och leker med allt i ca fem minuter. Vi har spelat memory, lekt med kapla, åkt pulka, lekt med lera, tittat på film😉

20121205-164809.jpg

20121205-164824.jpg

Blir rätt skönt att det blir skola imorgon igen! Hoppas det med tanke på att snön fortfarande vräker ner!!

20121205-164933.jpg

One thought on “Insnöade

  1. Ja, ni är verkligen insnöade! Liknar en bild min mamma just skickade till mig.
    Och du har verkligen produktiv idag! Skottat, bakat, fixat…!

    Jag skulle inte ha något emot att få lite av den snön som ni har😉

    Kram!

Kommentera

