Silverputsning

Igår testade jag något riktigt husmorsaktigt! Ville putsa upp några silversmycken och visste att jag hört att man kunde göra det på något speedy gonzales-vis, sånt gillar ju jag!

Googlade runt lite och kokade upp vatten, massa salt, lite bakpulver och hade folie i botten på grytan. I med smyckena bara. De blev superfina!

Det überfina stela armbandet kan man köpa (och en massa annat fiiiint) av vår kompis Malin som gör helt underbara smycken: Manolin

Eh, Malin och Jeckan…har jag sabbat mina smycken nu?

20121213-100024.jpg

2 thoughts on “Silverputsning

    • Visst var det! Silverbesticken funkade också, så visst borde ljusstakar gå! Smycket fick jag skickat av en kompis när vi flyttat hem, sååå härligt med turkost paket i brevlådan 😉
      Trevlig helg!
      Kram

Kommentera

