Last day of school

Jodå, det blev lussekatter häromdagen! Hittade till slut, efter idogt letande, saffran på em och körde igång en deg när vi kom hem från skolan. Så vid 19.30-tutet satte vi oss alla fem i soffan och såg på svtplay och Luciatåget och åt lussekatter. Härligt! (Fast barnen tyckte det var as-tråkigt, sa de när det ”äntligen” var slut)

20121215-084917.jpg

De senaste dagarna har varit lite galna. Och då menar jag med hemmafru-mått mätt. I mitt gamla liv hände det galenskaper mest hela tiden. Nu när vi har lite tid att planera, är livet lite lugnare. Ändå, stod jag häromdagen och poppade popcorn till en hel skolklass till Mimi’s klass x-mas party kl 6 på morgonen! Slog också in paket till paketkalendern, då tomten den senaste tiden varit lite lätt förslöad. Samtidigt som jag letade efter Tomteluva i vårt iskalla garage. Där någonstans gör sig mitt gamla liv lite påmint.

Ester har varit sjuk i de senaste två dagarna, vilket lite sabbat min sista-minuten-jul-shopping vilket gjorde att gårdagen kändes, ja, lite lätt stressig.

Poppade in till Genève, tryckte ner E i sin barnvagn som jag letat fram i garaget och sprang gatlopp och köpte några viktiga julklappar. Svettig, men nöjd. Hann med att belöna mig med en stor Starbucks gingerbread latte. Den var dock mest i vägen, med paket, barnvagn och en massa folk att slaloma sig emellan (spillde typ 8 ggr)…men god!

Hämtade sen stora barnen som gjort sin sista dag i skolan. Tråkigt att skolan inte har någon formell avslutning med föräldrarna, men så glada barn efter Christmas party med klassen! Gissar glada lärare också, då man här chippar in ca 500 kr/barn till lärarens present. Lärare har världens viktigaste jobb, så det tycker jag de är värda. Brukar alltid försöka ge fina julklappar till lärare.

Bara att swisha vidare till ett skridsko-kalas för Mimi. Tajmingen att ställa till med kalas en timme efter skolavslutningen får tummen ner från mig, men vad gör man inte för barnen? Stället var kalaset var ett hotell med SPA, restaurang och för övrigt supermysigt och lyxigt på alla vis, strax utanför Genève. Valet parking för barnkalas, I like!
Det var ett utomhustält med skridskobana i mitten och loungesoffor med pälsfiltar längs rinken och så nice fika; champagnekylare med läsk (alltid champagne till päronen), sandwiches, pannkakor, tårtor osv. Själv satte jag mig i bilen med två resterande barn och åkte hem och lucia-städade istället😉

Från toaletten nu: Hallååå, är det någon 41-åring som kan komma och torka mig? Haha, Gotta go!

Kommentera

