Back to reality

Tre långa jullovsveckor avklarade. Bara att ställa klockan illtidigt och dra igång vårterminen idag! Skulle ljuga om jag sa att barnen såg fram emot denna dagen. Men nu är de på väg till skolan och tja, sen lär det väl rulla på i 190 fram till midsommar eller nåt…Att det skulle vara 7 månader sen vi kom till detta landet och flyttade in i detta huset, känns speedat. Tiden går orimligt, läskigt fort tycker jag.

20130107-073446.jpg

Som den Frankrike-rookie man är, upptäckte jag häromdagen att jag missat att skicka in lappen där man anmäler sitt barn till matsalen på Esters skola! Det är en lapp man hämtar på La mairie och som fylls i för hand vilka dagar ens barn ska vara i La cantine, läggs sedan i en brevlåda på skolan. Nejdå. Inget digitalt här inte🙂
Efter denna lilla fadäs är det jag som hämtar hem och serverar lunch varje dag mellan 11:30-13:30 varje dag i januari. Ingen fara på taket såklart, men inte helt optimalt av flera skäl. Lär inte göra om misstaget om man säger så. Men en liten tjej som kommer att vara grymt nöjd och det är ju i alla fall härligt det!

20130107-074012.jpg

Nope, nu ska den lilla damen i alla fall väckas och skickas iväg till skolan…

20130107-074134.jpg

Kommentera

