Happy thoughts

Ännu en Norén-morgon i casa Solfors! Idag rymde dessutom pappan utomlands väldigt tidigt på morgonen, dvs bara en vuxen hemma att hantera när det mesta går överstyr. Tur att man är van vid känslomässiga berg&dalbanor. Vi fixar det mesta här. Med kärlek och tid. Jag ägnar denna dagen åt att tänka happy thoughts och hålla tummarna för två av mina favoriter idag; M och C. Min favvoblomma pion!

20130109-102132.jpg

Ester är ju ledig idag. Ingen kan LEKA som den tjejen! Timme efter timme sitter hon och leker och pysslar. Helt inne i sin värld. Stör mig inte, säger hon om jag kommer förbi.

20130109-102450.jpg

Men, om några timmar ska vi på playdate hela ligan och då tänkte Ester och jag ha med oss en kaka. Frågan är om jag ska bryta förtrollningen och be henne komma och hjälpa mig? Allt är framdukat. Svenskt bakpulver och vaniljsocker inhandlat på Maxi i K-stad, yay! (Franska alternativen är inte bra helt enkelt, så är det bara, (som danskarna säger)).

20130109-102906.jpg

2 thoughts on “Happy thoughts

Kommentera

