Pay it forward!

pay it forwardpay it forwardIdag när snön vräker ner över mig här i alperna (men även i Stockholm och Skåne och resten av Europa verkar det som) och jag sitter här i soffan och dricker kaffe och funderar. En dag som denna, då skulle jag vilja passa på att skicka med principen ”Pay it forward” . Vi är ju precis i början av ett nytt härligt år. Ta chansen att förändra livet bara lite grand. Det finns ett enkelt sätt att tänka för att det ska bli väldigt lätt att fixa förändring. Med instant reward, jag lovar. Jag fullkomligt älskar tanken på detta och försöker påminna mig jämt om att leva efter denna enkla devis. I korthet, var snäll och generös mot andra och sprid glädje, värme och kärlek, så kanske den person du möter väljer att skicka vidare känslan, han eller hon också.

År 2000 kom en underbar film som fastnade i hjärtat på mig och som summerade precis detta, gav oss till och med en metod att jobba efter: Pay it forward. En liten pojke får i skoluppgift från en lärare att försöka hitta på något som verkligen kan förändra världen. För er som inte sett den ljuvliga filmen om hur man på ett enkelt sätt kan förändra världen, bifogar jag trailern här:

http://www.youtube.com/watch?v=_pCtXRP1edo

Summering av principen: gör tre bra saker för någon du möter varje dag, som sedan i sin tur gör 3 goda saker till någon annan. Enkelt va? Volià!

4 thoughts on “Pay it forward!

Kommentera

