Mercredi

Onsdagar är Esters och min lyxdag! Fransyskan E är ledig från skolan och vi tar det piano dagen lång. Min plan för just denna dagen var gå upp och ge de stora en puss på väg till skola&jobb, och att E sedan skulle sova riktigt länge så att jag kunde sitta och läsa min bok i soffan med en kopp thé och se världen vakna.

Haha! Att man aldrig lär sig att små barn har sin alldeles egna planering och att den aldrig sammanfaller med ens egen😉 Dagen till ära vaknade hon alltså före sju! Men då blir det ju å andra sidan en härlig lång dag tillsammans för oss. Det beställdes frukost framför Bee Movie. Och fort ska det gå!

20130116-084321.jpg

20130116-084335.jpg

20130116-084351.jpg

Leverpastejmacka med två sorters sylt😉
(barnens smak för knasiga pålägg kommer i rakt nedatigande led från deras far, och eventuellt från Jonas Castell, iiiinte från mig)

20130116-084435.jpg

20130116-084445.jpg

20130116-084457.jpg

Själv ska jag följa filmen från bakom dagens arbetsredskap!

20130116-084543.jpg

Och när jag tröttnar, går det fint att lyfta blicken och se solen uppe på Jurabergen.

20130116-084639.jpg

Onsdag=mercredi=idag.

20130116-084959.jpg

10 thoughts on “Mercredi

  1. Visst är onsdagar härliga, det är liksom en lördag mitt i allt. Varje vecka under jan-mars kör min dotter skidskola med lokala skidklubben så vi ger oss av till Les Sept Laux efter lunch. Det ser ut att bli en ljuvlig dag! Kram / Marléne

  2. Hej!

    Jag kan erkänna att jag nu har läst igenom hela din blogg! Ok, inte varenda ord kanske men i det stora hela, månad efter månad.
    Det har varit väldigt intressant läsning och jag kan bara konstatera att vi alla har lite samma syn på Frankrike när dom flyttar hit ”Vadå, betalar man fortfarande med check?” och mycket administrativt arbete =)
    Måste också säga att Ester är alldeles bedårande och en liten solstråle! Ser alltid glad ut på alla bilder =)
    Jag hoppas hennes hår kommer att vara så som det är nu, det är ju väldigt gulligt! Men jag antar att hon säkert vill ha långt hår.

    Tack för en jättefin blogg som jag definitivt kommer fortsätta att läsa!

  3. Hej tjejern,vad mysigt ni har det! Men Ester har ingen Luciakrona pa sig!!! Har du glömt den hos mor och far? Jag kommer ihage en liten tjej jag besökte i mitten av sjuttiotalet pa Stjärnhjulsvägen(eller Hjulhusvägen?)b som aldrig gick till dagis utan sin!!! Blir det pulka i backen sen med varm chokladmjäöl och nybakade bullar kanske? Förresten tack för boktipset om kokboken ”Om jag var din hemmafru” , önskade mig den i julklapp och njuter av ströva igenom den peppar mig till max att laga annan mat! Har redan latit inspirera mig en hel del!!!

    • Haha, nä mina döttrar har aldrig fallit för lucia-trenden på samma sätt som deras mor och tur är väl det😉
      Hjulhusvägen var det, vilket minne! Stefan bodde också på den gatan som liten…bara några år, galet va?
      Äääälskar Hemmafru-boken, författarinnan är bara så cool – som du & jag Jeckan😉
      Trevlig helg!!!
      Kram

Kommentera

