Impressed!

Jag är alldeles rysligt lättimponerad. Av massor av saker faktiskt. Människor med talang för något, som att kunna sjunga eller ha vacker handstil räcker lätt för att impa på mig. Då är man oftast mer avundsjuk kanske, om det gäller någon form av gåva.

Men, det som imponerar mest på mig är när någon ägnat massor av timmar, dagar, år, på att bli riktigt jäkla bra på något. Det kan vara nästan vad som helst, som att kunna alla djur och växter, baka så där perfekt, världens flaggor, åka skidor, sy eller sticka, spela instrument, bygga möbler eller hus, måla tavlor, komma på grymma affärsidéer, laga bilar, tala främmande språk, allt om andra världskriget, franska revolutionen….ja ni fattar. Sådant som tagit tid och energi att lära sig. Som inneburit att man försakat annat kanske. Forskat vidare och läst på.

Själv är jag så nyfiken på nya saker att jag mer velat veta lite om det mesta, snarare att djupdyka i något ämne riktigt ordentligt. Det kan ju vara bra på sitt sätt. Men den där special-kunskapen, den går jag ändå och längtar lite efter. Önskar mig!

Sen så finns de där allra mest imponerande multitalangerna, som kan MYCKET om det mesta. Verkar ha kunskap om allt! Hur går det till liksom? Sover de/ni aldrig? Ju äldre jag blir blir jag bara mer och mer förundrad över hur mycket andra människor kan. Och mer och mer sugen på att kunna något sådär alldeles sinnessjukt bra. Hitta min specialitet. Men tills dess, nöjer jag mig med att bara njuta av alla andra människors fantastiskt imponerade kunskaper. Sjukt impad.

20130125-134725.jpg

2 thoughts on “Impressed!

  1. Tankeöverföring! EXAKT så här tänker jag med. Vad mycket en del kan. Hur impad jag är. Och att jag skulle vilja blir riktigt duktig på något.

    Det är så fascinerande!

    KRAM

Kommentera

