Sunday @ Home

Har legat nerbäddad sedan i fredags em, drabbad av en förkylning med extra allt. Längesen jag var så sjuk att jag sov en halv dag som jag gjorde igår. Ögonen rann så fort jag var ute i dagsljus…

Men så idag blev jag plötsligt lite piggare! Därför blev det genast lite action!

20130127-201328.jpg

Nya lakan! Världens bästa, bästa när man varit sjuk.

20130127-201430.jpg

Sen gjorde jag världens godaste thé! Fick det en gång på Vassa Eggen i Stockholm, tipsat av min kompis Silvia och det var sjukt gott! Fattade inte riktigt ingredienserna då (men ville väldigt gärna lära mig), förutom citron och mynta. Men nu vet jag! Såg det på Instagram från en ”expat-kollega” som bor i London och upptäckte då gurkmejan, som var den secret ingredient som jag saknat. Såhär gör man alltså:

Ca 1 liter vatten
Skiva en bit färsk ingefära
Pressa två citroner
Några rivna skalbitar från citronen
Färska myntablad, minst 5 stjälkar
1 tsk gurkmeja

Koka och njut!

20130127-202032.jpg

Sen blev det fastlagsbullar (jo, så heter det på skånska) till de hemvändande skidåkarna! Super-nice!

20130127-202149.jpg

En ganska skön helg trots allt! Vi har det ganska så bra, så är det bara.

20130127-202315.jpg

2 thoughts on “Sunday @ Home

  1. Så trist att du inte mår riktigt bra ännu, men det här the-receptet ser ju helt underbart ut. Nu ska du säkert bli helt frisk med allt det här goda. Måste spara det här.

    Och semlorna. OMG. Jag måste fixa till det här nu, har abstinens.

    KRAM

    Ps. Snygga kuddar i sängen…den till höger har vi här hemma med 😉

Kommentera

