Dagens lyx

Idag njuter jag av det lilla livet. Det ska man, så det så. Min man är en livsnjutare av rang och kan njuta i alla stunder, stora som små. Jag försöker lära mig detta konststycke. Jag behöver nämligen träna lite mer på det där. Njuta av det lilla i vardagen.

Jag är bättre på att drömma mig bort, längta framåt, önska mig. Därför tränar jag så ofta det går på vardagsstunderna, att njuta av små slices of heaven, en helt vanlig tisdag.

Till exempel hittade jag min gamla Cappuccino-krydda. Dammade av och slängde över mitt mjölkskum till latten. Lovely!

20130212-142008.jpg

Njöt av den härliga vintern och den oändliga mängden snö som kommit de senaste dagarna.

20130212-142223.jpg

Stekte några små fiskpinnar till barnen och själv åt jag sallad på diverse ur skåpen. Loved it!

20130212-142407.jpg

20130212-142425.jpg

Egentligen satt jag och längtade till alla snygga blommor som finns hemma i Sverige och svor tyst över alla fejkfärgade ditos som finns här. Men beundrade istället min nyköpta hyacint.

20130212-142603.jpg

Beundrade Esters nya tatueringar.

20130212-142658.jpg

Och färgkoordinerade disken i diskmaskinen😉

Sen tog jag en paus ovanpå överkastet i min ljuvliga säng! Bra tränat va?

20130212-142803.jpg

Kommentera

