Esters bak luktar godare

Ända sedan allahjärtansdag, har Ester och jag haft som plan att baka syltkakor. Såhär skulle de helst se ut då.

20130220-162826.jpg

Idag, på Esters lediga onsdag, slog vi äntligen till!

20130220-162907.jpg

20130220-162931.jpg

20130220-162944.jpg

Bra blev de, men mest goda. Ester gav sina mästerverk två tummar upp.

20130220-163030.jpg

På fredag börjar Esters vinterlov, hela två veckor har de små franska barnen. Inte förrän den 11 mars är det sen dags för skola igen! På fredag är det fest i skolan för att fira in lovet (verkar vara så inför varje lov här) och vi ska ses på La mairie alla skolbarn och deras päron.

Stefan har bestämt deklarerat att han inte kommer att prata med någon pga språket. Själv funderar jag, som kompensation för denna protest, att försöka baka Leilas amerikanska paj, fast göra om den till fransk istället. Fjäska lite för de andra föräldrarna. Samma färger är det ju, bleu blanc rouge. Bara ändra bären lite, det borde gå. Frågan är väl var ribban går för ansträngning inför kalas på skolan?

20130220-163806.jpg

Nä, nu ska jag göra något jag aldrig i hela mitt liv gjort förut! Kåldolmar, det ni.

PS. Rubriken i detta inlägg kommer från ett fik i Vellinge, Mimma’s, som öppnade när jag var mammaledig med Malte. Vi hängde där en del…De hade alltså detta som slogan, vilket jag alltid tyckte var sådär.

Kommentera

