Lite om mig

Ingen inspiration alls idag. Så jag snor en liten fråge-lek från Anna-Lena och hennes blogg

Det kanske kan vara kul?!

1. Hur gammal är du? Öh, 41.

2. Hur gammal känner du dig? 33

3. Vad har du gjort i dag?
Druckit thé, gjort frukost, lekt lite med Ester.

4. Vilken film såg du senast?
Jag önskar att maken och jag sett en Woody Allen som vi väntar på att se, men det var Madagascar 3.

5. Vem ringde du senast?
Min man!

6. Är du besatt av någonting?
Instagram och spelet Diner Dash på iPhonen. Och så thé och fina armband.

7. Är du rädd för blod? Nä, inte alls.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Bardisk i köket hemma.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Fredrik Reinfeldt, Olof Palme, Göran Persson, Carl Bildt, Ulf Adelsohn

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej (eller jo, stavningen av Adelsohn, vilket var tur)

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart, vitt, beige.

12. När vaknade du i dag? 6-någonting

13. Vilken är din favorithögtid? Midsommar!

14. Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Tulum i Mexico, såg precis bilder därifrån, alternativt Västindien

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Alltså, jag gillar alla ställen jag varit på tror jag. Men eftersom livet är kort finns det många ställen som jag tänker att det räcker med ett besök, till förmån för att upptäcka nya platser.

16. Hur vill du tillbringa din pension?
På Rivieran med min man och ständiga besök från barn och barnbarn.

17. Vad lyssnar du på just nu?
Svenska Radio P4 Malmöhus.

18. Har du någon gång brutit ett ben?
Nej

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Hatar när man inte har massor i kylen. Men mjölk, flingor, pasta (barnen) och fil, banan, kaffe, thé för mig.

20. Vem är din favoritkändis?
All time är det Kennedy’s. Annars Oprah.

21. Vad är du på för humör just nu?
Glad och peppad inför träning, skidåkning, roliga besök och vår. Har landat i Frankrike.

22. Vilka världsdelar har du varit i?
Europa, Nordamerika, Afrika.

23. Snarkar du?
Ja om jag ligger på rygg! Pinsamt.

24. Vilka yrken har du provat på?’
Au Pair, jobbat på Turistbyrå, Systembolaget och så 15 år på mediebyrå.

25. Hur går du helst klädd?
Semi-snygg, inte för slappt 😉

26. Vilket stjärntecken är du född i?
Kräftan

27. Vilket är ditt favoritgodis?
Amen nästan allt! Vingummi, saltlakrits, choklad. Love it. Är helt galen i godis tyvärr. Här i Frankrike är det inte alls så gott, bra för mig.

28. Vad sa du senast?
Bra Ester! (hon ritar bredvid)

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
Engelska och gympa

30. Vad har du på dig just nu?
Pyjamas!

31. Vilken är din favoritaffär?
Svenskt tenn! Men, älskar att shoppa och har många favoriter…

33. Vad har du i dina fickor?
Alltid läppglans!

34. Vad köpte du senast?
Mat

35. Hur många gånger har du flyttat?
Många gånger!!!

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
Fulladdad Kindle, godis, kniv (fast tvål, tandkräm och rakhyvel hade jag smugglat in)

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Bägge, det beror på. Fast mest kväll tror jag, men jag vaknar tidigt.

38. Senaste filmen du såg på bio?
Sune i Grekland

39. Har du blivit sydd någon gång?
Ja, har gjort tre kejsarsnitt!

40. Har du någon gång badat naken utomhus?
Ja.

41. Vad åt du till frukost?
Naturell yoggi, jordgubb och banan, cocos, earl grey the

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Bodde i en skånelänga på landet utanför Malmö, mammaledig med mitt första barn och gravid med nr 2!

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Ja!

45. Var lägger du din mobiltelefon när du sover?
På golvet bredvid min säng.

46. Vad var det sista du åt?
frukosten ovan

48. Är du blyg?
Nej, inte alls…

49. Vilken var den senaste konserten du var på?
James Taylor på Falconer teater i Köpenhamn tror jag, 2009!!!

50. Vad heter du i andra namn?
Anna Kristina

51. Har du varit med om en bilolycka?
Nej usch.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
Oh yes, säkert något. Men inte mycket, gillar att dela med mig och prata med andra människor. Känns alltid bättre då.

53. Vilken är den roligaste träningsformen?
Yoga, aerobic i alla former

54. Har du några husdjur?
Döttrarna har varsin dvärghamster.

55. Vill du gifta dig?
Gift sedan 1999, men jag vill gärna gifta mig igen med samma man!

56. Var växte dina föräldrar upp?
Skåne

57. Har du någon gång ringt polisen?
kanske, kommer inte ihåg

58. Har du svenskt ursprung?
Ja

59. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Fia

60. Vilka är dina största svagheter?
Att jag äter för mycket och rör mig för lite typ. Men jobbar på det!

Phew, det var ju väldigt många frågor. OM nu någon mot förmodan orkat läsa allt…well done.
Ha en fin dag nu!

2 thoughts on “Lite om mig

Kommentera

