Housewife Friday

Jag ägnade lite av morgonen till att drömma mig bort till Tulum, Mexico. Längtar sjukt mycket dit känner jag…

Det är sju år sedan vi var i Mexico senast, men på andra kusten, vid Acapulco ungefär. På tiden med andra ord!

20130222-142859.jpg

20130222-142908.jpg

20130222-142928.jpg

20130222-143002.jpg

Men sen tog jag mig samman och storstädade huset! Imorgon kommer ju ÄNTLIGEN våra två älskade storbarn hem igen (shit vad det är tomt här hemma utan dem, helt otroligt!) och jag tänkte att de skulle komma hem när det är lite extra fint (fast de brukar iofs klaga, ”varför måste du göra så fint mamma, vi gillar lite stök”). Och med varsin överraskning på nattduksbordet såklart! 😉

Städning klar!

20130222-143142.jpg

20130222-143155.jpg

20130222-143207.jpg

Sen swishade jag iväg till mataffären och inhandlade ingredienser till kakan Ester ska ha med sig till kvällens skolavslutning. Hon beslutade sig för godistårta och påstod att ingen skulle gilla min fina franska flagga när jag visade den….lite tur var det, då det inte fanns några hallon i affären….

Frankrike har ju tre-terminssystem och firar varje avslutning med en rejäl fest. Helt up my alley, jag som älskar att fira!
Ikväll ska det alltså ätas tårta i festlokalen hos borgmästaren, barnen ska vara utklädda och sjunga för oss föräldrar. Kul kul! Stefan tycker dock att det sabbar fredagsmyset något, men det får man helt enkelt ta 😉
Vinet får kylas så länge helt enkelt.

2 thoughts on “Housewife Friday

  1. Ah, ser urläckert ut! Jag är ju i semestermood fortfarande så jag kan lätt slänga ner baddräkten igen och åka 😉

    Imorgon ska jag lägga på ett kol och städa, åker och hämtar en stor älskling på JFK på eftermiddagen….

    KRAM

Kommentera

