One of those nights

Jag tror det möjligtvis kan vara den stora vintertröttheten som fått ett grepp om oss den senaste tiden. Februari är en seeg månad. Man är trött på vinter och vill bara ha vår! Trots att vintern är betydligt ljusare här nere, både morgon och kväll är det ljusare (jippi), är vi trötta just nu. Vi vuxna lägger oss supertidigt! Inatt visade det sig dock vara ett mycket klokt och bra drag.

Kl 23 kom Malte ner (då sov vi gott, haha). Han kom med telefonen i handen och kläderna med sig. Trodde det var morgon. Han la sig mellan oss och somnade direkt.

Kl 01 kom sedan Mimi! Hon var lite spänd inför skolutflykt till Bern idag och kunde inte sova.

Kl 04 kommer lillasyster! Hon sa: bra att jag kommer så sent va? Haha…där låg vi alla fem i familjen i husets minsta rum och sov. Gotta looove it!

Nu har Ester och jag hunnit vara och lämna Mimi på centralen i Genève, illtidigt åkte vi hemifrån. Mimi’s klass ska åka tåg till Bern idag och gå på Paul Klee-museet. En heldag. Hon var verkligen superpeppad och hade korv i termos (bröd oxå såklart) med sig bland myyyycket gott i sin ryggsäck. Hon är en riktig gottegris, det är verkligen sen gammalt.

Ester och jag spelar nu Försvunna diamanten och jag bälgar i mig kaffe. Det behövs efter denna natten. Men alldeles strax blir det tjejlunch. Back to Geneva!

20130228-102811.jpg

20130228-102857.jpg

Bilder: favoriter-i-repris

Kommentera

