Tredje dagen hemma med tre barn

Barnen är ju krassliga här. Mest de stora och framförallt den störste. Den minsta är piggast och har mest sportlov, egentligen mest lite snuvig.

Idag är det tredje dagen hemma från skolan för de stora. De ligger i soffan och tittar på Friends eller Solsidan, varvat med roliga Youtubeklipp. Malte vill helst se spännande skidskytte- eller längdåknings-moments, medan tjejerna kollar Melodifestivalen eller bara vilka tokigheter som helst 😉

Hursomhelst, det blev en sen frukost idag. Lyxigt som tusan. Dessa barnen här i familjen får en frukostbricka varje morgon, som om de bodde på ett bättre hotell (vilket de på många sätt faktigör).

20130306-083347.jpg

Fast min bricka e mycket godare!

20130306-093943.jpg

Igår hittade jag grovt tyskt pumpernickelbröd som jag haffade direkt. Mörkt bröd är inget för fransmännen. Helt ärligt formligen älskar jag brödet här, men ibland kan man ju längta efter lite mörkare.

Vi har precis haft strömavbrott i en timme, vilket gjorde att jag varken kunde gå ner till löpbandet eller fixa kaffe, mina två plans för morgonen…men nu så!

See u later.

4 thoughts on “Tredje dagen hemma med tre barn

  1. Ja din bricka såg definitivt godast ut! Är inte så mycket för flingor… =)

    Mörkt bröd är inte lätt att hitta här och det stör mig inte riktigt för jag älskar franskt bröd, men som du säger så vill man kanske ha det ibland.
    Oftast så kan man hitta det på ekologiska affärer som La clair vie (tror den heter så) eller Satoriz, jag vet inte om ni har dom där ni bor? Jag älskar att handla på såna affärer! Men de är ju lite dyra tyvärr, men vi köper alltid frukt och grönt där för att det är t.o.m billigare än ekologiskt på Carrefour.

  2. Gillar din frukost bäst!
    På vårt lokala Carrefour – ett jättestort Carrefour – finns fantastiskt bröd, mörkt bröd, bröd med en massa frön och solrosfrön osv. Kanske har vi tur? Känns inte direkt spanskt med detta bröd.

Kommentera

