Lunch på uteplatsen

Idag jobbar maken hemma! För att inte störa, sitter jag ute och läser min nya ljuvliga bok. Även den en present från gästerna som nyss var här. Älskar ett bra och oväntat boktips, därför delar jag med mig av boken som gör att resten av livet går lite slow, i väntan på att jag läst klart 😉

20130321-135154.jpg

Vädret är superhärligt nu, äntligen. Sol och minst 10 grader. Igår när jag hämtade barnen nere i Genève stod det 16 grader på mätaren i bilen. Älskar allt med det!

Vädret gjorde att vi tog en utelunch idag. Årets första! Älskar att äta ute. Dagens omelett med lök/tomat/spenat/champinjon och rökt lax. Gott och ändå godare ute.

20130321-135709.jpg

20130321-135731.jpg

Ska nu fixa en kaffe och bege mig tillbaka på min reading spot

20130321-140009.jpg

Visste ni att det idag är International poetry day? Mimi skulle ha med sig en dikt idag. Jag föreslog Karin Boye och min favorit; I rörelse.

Som tur var fanns hon översatt! Såhär fint blev det då, In motion.

20130321-141318.jpg

2 thoughts on “Lunch på uteplatsen

Kommentera

