Semester is da shit

Jisses vad jag älskar att resa! Uppleva nya ställen och insupa atmosfär. Jag skulle kunna göra bara det, resa. Hem igen och tvätta och mysa lite och så iväg igen…Nä, jag skulle inte tröttna!

Italien är ju för härligt. Vi bara njuter. Barnen är nöjda med free wifi och godis på hotellet.

20130405-180036.jpg

Idag körde vi ett rejält pit stop (för att överlista regnet) i en av alla läckra gelaterior. Amen den italienska glassen. Världsklass. Stefan och jag tog cocos och jordgubb och bytte lite då och då, men enades om att cocos vann. Oh my god good!

20130405-180400.jpg

20130405-180413.jpg

20130405-180434.jpg

Jag hade velat testa en skopa av varje smak, att behöva välja är ju det värsta som finns just i en glasskiosk. Melon, pistasch, stracchiatella, noisette, mint…I want them all!!!

20130405-180637.jpg

När regnet slutat tog vi en tur till Ponte Vecchio och då kom minsann solen fram. Måste säga att den där bron inte var det mest spektakulära vi upplevt. Pont neuf, Golden Gate, Öresundsbron, Äspetbron, Capilano suspension bridge…gillar jag absolut mer. Men, klart vi checkar av stora sites. Och i ämnet måste jag säga att lutande tornet, var riktigt kul att se live.

20130405-180752.jpg

20130405-180833.jpg

20130405-180852.jpg

20130405-180914.jpg

I em testade vi också en supertrevlig grej som jag absolut ska bloggtipsa om en annan dag, när jag kan visa resultatet. A blog cliffhanger.

2 thoughts on “Semester is da shit

  1. Åååh, Äspetbron! Snart är vi där! I sommar blir det Sverigeresa och därmed Åhus! Golden Gate ser vi lite då och då nu sedan vi flyttade till Bay Area och den slutar aldrig att imponera! Capilano var en hit när vi var där förra våren. Så häftigt! Vet inte om du var i Seattle när du bodde i Vancouver, men bron mellan Seattle och Eastside är inte heller dum, när man ser snöklädda berg åt alla håll och dessutom kan vinka åt en golden eagle som ofta sitter på en lyktstolpe mitt på bron.

    • Ja, snart cyklar man på Äspetbron🙂
      Vi borde ta en fika!
      Jag älskar Seattle och tycker det är en riktig höjdare faktiskt. Lite bortglömd bland amerikanska städer, men så cool.
      Kram

Kommentera

